• Podsumowanie projektu historycznego

• 17.04 klasa II Z i II F przygotowała krótką uroczystość o Holokauście będącą podsumowaniem projektu o tej zbrodni. Uczniowie z nauczycielkami K. Nowinowską i M. Janiszewską byli w Centrum Dialogu im. M. Edelmana, a także oglądali oskarowy film "Strefa interesów".  W trakcie pokazu uczniowie przedstawili prezentację o Holokauście. Klasa filmowa zaprezentowała fragmenty filmów prouszających problematykę Holokaustu. Projekt ten zbiega się z 81 rocznicą powstania w Getcie Warszawskim.

• Edukacja regionalna na Malcie

• W ramach lekcji edukacji regionalnej w klasach turystycznych otrzymaliśmy zadanie samodzielnego przygotowania wyjazdu zagranicznego. W efekcie w dniach 11-16.03 wybraliśmy się wraz z naszymi nauczycielami, Krzysztofem Wojtunikiem i Michałem Andrijewskim na Maltę.

Pierwszym etapem naszej wyprawy był przejazd na lotnisko w Krakowie, skąd po trwającym 3. godziny locie dotarliśmy na miejsce.

Zwiedzanie zaczęliśmy od spaceru i podziwiania wybrzeża w San Paul’s. Po południu pojechaliśmy do Rabatu i Mdiny pięknie położonej na wzgórzu dawnej stolicy Malty. Urzekła nas architektura starego miasta, zwiedziliśmy słynne katakumby a następnie wybraliśmy się na punkt widokowy, gdzie mogliśmy oglądać panoramę pięknej Malty.

Następnego dnia zwiedzaliśmy stolice Malty-Vallettę, oraz mieliśmy przyjemność uczestniczyć w 3 godzinnym food tour z przewodnikiem. Była to wspaniała okazja, by spróbować różnych maltańskich przysmaków i tradycyjnych potraw i jednocześnie poznać historię tego niezwykłego miasta. Kolejnego dnia popłynęliśmy promem na wyspę Gozo. Zwiedzaliśmy Rabat, uczestniczyliśmy w rejsie po jaskiniach i zatoczkach, widzieliśmy piękne, majestatyczne klify. Chętni mieli okazję na kąpiel w przejrzystej wodzie w jednej z zatoczek. Zachód słońca podziwialiśmy z malowniczo położonej, na zboczu góry,  jaskini. Wieczorem świętowaliśmy urodziny jednej z naszych koleżanek.

Kolejnego dnia odwiedziliśmy filmową wioskę Popeya, podziwialiśmy kolejne klify i zapierające dech zatoczki. Piękna pogoda ponownie zachęciła nas do kąpieli w błękitnym morzu. Ostatniego dnia przeprawiliśmy się promem z Valetty do maltańskiego “Trój miasta”.

Możliwość  wspólnego zorganizowania wyprawy na Maltę stała się, dla nas, cennym doświadczeniem, a wspomnienie wspaniałej atmosfery i niezapomniane przygody pozostaną w nas na zawsze.

Czekamy na kolejne takie wyjazdy.

• stypendium
          • Stypendium Prezesa Rady Ministrów

• Gratulujemy Dion Krawczuk z kl. IV B odebrania w dniu 29.02.2024 roku stypendium Prezesa Rady Ministrów. Życzymy dalszych sukcesow najlepszemu uczniowi naszej szkoły w roku szkolnym 2022/2023.

• Wycieczka do Rzymu

• Wśród licznych wyjazdów zagranicznych, będących w ofercie naszego Liceum na każdy rok szkolny nie mogło zabraknąć wyjazdu do Rzymu. Aż 40 uczniów - uczestników wyjazdu w dniach 19 - 25 stycznia 2024 poleciało na wyjątkową lekcję historii, sztuki.

Zwiedziliśmy topowe miejsca, a wśród nich: najważniejsze rzymskie place pełne ludzi, języków z całego świata, liczne bazyliki, zaciszne ogrody, parki, tarasy z widokiem na piękny, stary Rzym. Fontanny, w tym najsłynniejsza Fontanna di Trevi, cieszyły nasze oczy. Gwarne, handlowe ulice Rzymu z największymi światowymi markami były kontrastem dla licznych zabytków.

Jedliśmy najlepsze na świecie lody, pizzę, spaghetti. Często zaglądaliśmy do włoskich kawiarni na aromatyczną kawę. Zwiedzaliśmy Rzym pieszo. Dziennie pokonywaliśmy ok. 20 km, dlatego z całą pewnością możemy powiedzieć, że udało nam się poznać część turystyczną, ale i codzienne życie Włochów.

Za rok wracamy!

• Konsultacje

• Zapraszamy Rodziców uczniów klas I - IV na konsultacje z nauczycielami w dniu 21.02.2024 (środa) o godzinie 17.00.

• Spotkanie z Mistrzem

• W środę 21 lutego 2024 r. o godzinie 11.00 w naszym Liceum odbędzie się  spotkanie z panem Andrzejem Sołtysikiem kierownikiem produkcji wielu kasowych przebojów polskiej kinematografii, m. in. filmów Juliusza Machulskiego i Władysława Pasikowskiego. W latach 2008-2010 pełnił funkcję kanclerza (dyrektora administracyjnego) PWSFTviT w Łodzi, od roku 2010 pełnomocnika rektora ds. inwestycji. Spotkanie poprowadzi prof. Michał Dondzik.

• żarówka z uwagą
          • Praca sekretariatu w ferie

• Informujemy, że sekretariat w czasie ferii (29.01.2024-09.02.2024) będzie czynny:

• wtorek, godz. 9.00-12.00
            • środa, godz. 9.00-12.00
            • czwartek, godz. 9.00-12.00
        • uwaga
          • e-usprawiedliwienia

• W dzienniku librus włączony został moduł e-usprawiedliwienia. Rodzice mają możliwość usprawiedliwiania nieobecności dziecka w dzienniku Librus przez moduł e-usprawiedliwienia najpóźniej w ciągu tygodnia po powrocie ucznia do szkoły (w szczególnych sytuacjach do dwóch tygodni).

• Zebrania i konsultacje

• Zapraszamy Rodziców uczniów klas I - IV na zebrania z wychowawcami w dniu 06.12.2023 (środa) o godzinie 17.00 z podaniem propozycji ocen semestralnych, po zebraniach zapraszamy na konsultacje z nauczycielami.

• Instytut Kreatywnej Biologii

• W dniu 24 listopada uczniowie klasy IP rozpoczęli swoją przygodę z Wydziałem Biologii Uniwersytetu Łódzkiego. W ramach realizowanego przez ten wydział projektu – Instytut Kreatywnej Biologii przez cały rok szkolny uczniowie będę korzystać z proponowanych wykładów i warsztatów. Pierwsze nasze spotkanie rozpoczęło się uroczystą inauguracją przez Dziekana Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska UŁ – prof. dr hab. A. Kruka.  Następnie wysłuchaliśmy z zapartym tchem wykładu ”Komórka w komórce czy koń trojański." prowadzonego przez p. dr hab. K. Dzitko, prof. UŁ (Katedra Mikrobiologii Molekularnej). Po wykładzie udaliśmy się na warsztaty „Microversum – wstęp do świata mikroorganizmów” prowadzone w Katedrze  Mikrobiologii Przemysłowej i Biotechnologii. Pod czujnym p. dr Marta Nowak-Langestudentów  biologii nasi uczniowie poczuli się jak prawdziwi biolodzy. Podczas warsztatu uczniowie mogli obejrzeć  to, co na co dzień jest niewidoczne gołym okiem. Przyjrzeliśmy się ile bakterii nosimy na swoich telefonach, z iloma z nich witamy się podczas złapania za klamkę, a także sprawdziliśmy jak dużo drobnoustrojów znajduje się na dłoniach. Nauczyliśmy się także  jak przygotować preparaty bakteryjne z wymazu własnej jamy ustnej, a  następnie obejrzeliśmy te mikroorganizmy pod mikroskopem.

• Akcja hydroedukacja

• W dniu 14 listopada uczniowie klasy IP spędzili cały dzień w Centrum Nauki i Techniki EC1. Głównym celem naszej wizyty były warsztaty laboratoryjne w ramach  projektu -  Akcja Hydroedukacja.  Podczas tych warsztatów uczniowie poznali rodzaje zanieczyszczeń wód słodkich. Podjęli próby oczyszczania wody metoda destylacji i określali przewodnictwo elektrycznego. Mogli także skorzystać z mikroskopów i przyjrzeć się bliżej mikroorganizmom.  W czasie naszego pobytu każdy mógł znaleźć coś dla siebie w czasie zwiedzania EC1. Finałem naszej wycieczki była prelekcja  filmu w kinie sferycznym pt. „W kosmos i z powrotem”.

• plakat kiermasz rękodzieła
          • Kiermasz rękodzieła - ogłoszenie

• 8 grudnia 2023 roku w naszej szkole odbędzie się kiermasz rękodzieła. Uczniowie kl. IIC realizują projekt społeczny „DreamMind”, którego celem jest wspieranie młodych ludzi w rozwoju ich kreatywności i wyobraźni. Podczas kiermaszu będzie można zakupić między innymi: dziergane przywieszki, bransoletki z muliny czy własnoręcznie robione zakładki do książek. Wszystkie rękodzieła bedą przygotowane przez uczestników projektu oraz ich przyjaciół. Cały dochód z kiermaszu będzie przeznaczony na realizacje projektu.

Zapraszamy

• plakat spektaklu "Mistrz i Małgorzata"
          • Teatr Scena Monopolis - spektakl "Mistrz i Małgorzata - Rockowy Teatr"

• W dniu 27 listopada 2023 r. uczniowie VI LO im. J. Lelewela udali się do teatru Scena Monopolis, by wziąć udział w oryginalnym spektaklu: "Mistrz i Małgorzata - Rockowy Teatr". Wydarzenie to miało ciekawą formę, twórcy połączyli teatr dramatyczny z rock - blues - operą. Przeżycia były nieziemskie, muzyka, grana na żywo, wbijała w fotel. Z całego serca, polecamy.

• #SzkołaDoHymnu
          • Szkoła do hymnu

• W piątek, 10 listopada 2023 r. wspólnie świętowaliśmy kolejną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości, uczniowie VI LO im. J. Lelewela w Łodzi o godz. 11.11 kolejny raz „stanęli do hymnu”.

#SzkołaDoHymnu

• uczniowie 1F na scenie festiwalu
          • 33. Festiwal Mediów Człowieka w Zagrożeniu

• 17 października uczniowie klasy filmowej (IF) wraz z prof. Michałem Dondzikiem uczestniczyli w 33. Festiwalu Mediów Człowiek w Zagrożeniu, który odbywa się w Muzeum Kinematografii w Łodzi. Uczniowie obejrzeli film "Nie znikniemy" w reżyserii Alisy Kovalenko. Po projekcji odbyło się spotkanie i rozmowa z producentką Katarzyną Kuczyńską, która podzieliła się tajnikami pracy nad filmem.

Fot. Michał Dondzik

• Dzień Edukacji Narodowej

• 13 października 2023 r., dzień przed Świętem Edukacji Narodowej odbyło się w naszej szkole ślubowanie kl. I. Witamy pierwszaków w gronie pełnoprawnych uczniów VI LO w Łodzi. W części artystycznej kl. II B przygotowała krótkie etiudy teatralne oparte na tekstach Agnieszki Osieckiej.

• Inne spojrzenie na świat - Erasmus+

• W dniach 1 października - 8 pażdziernika 2023 r. w naszej szkole gościliśmy 20 uczniów i 8 nauczycieli z Portugalii, Włoch, Grecji i Chorwacji w ramach projektu Erasmus+ "Inne spojrzenie na świat". To był bardzo intensywny czas, zajęcia integracyjne, warsztaty fotograficzne, gra miejska, zwiedzanie Orientarium i EC1, wycieczka do Warszawy, kręgielnia. Dziękujemy wszystkim rodzinom naszych uczniów za goszczenie w swoich domach uczniów ze szkół partnerskich.